Stowarzyszenie Dializowanych

NEPHROS

Wyjazd do Jaworzynki.

17-06-2018 rok.

W niedzielę 17 czerwca 2018 roku członkowie naszego Stowarzyszenia wraz opiekunami wzięli udział w kolejnym wyjeździe rehabilitacyjno-terapeutycznym, którego celem były zielone tereny Jaworzynki. Na trasie z Wisły do Istebnej zatrzymaliśmy się w Przełęczy Kubalonka, gdzie z polany obok Schroniska można obejrzeć panoramę najładniejszych widoków w Beskidach. Następnie, będąc już w Jaworzynce, część osób udała się do prowadzonego przez Towarzystwo Przyjaciół, Muzeum Regionalnego „Na Grapie”, by poznać dawne życie górali. Zapoznaliśmy się między innymi z warsztatem kuźnickim oraz z eksponatami, które przybliżają kulturę tamtejszych górali istebniańskich. Do eksponatów tych należą m.in. stroje, sprzęty domowe i rolnicze. Bardzo dziękujemy za ciekawe opowieści oraz przekazywane nam wartości takie jak: gwara, tradycja czy zwyczaje. Około godziny 16:00 spotkaliśmy się ponownie przy grillu, gdzie przy wspólnym posiłku mieliśmy okazję lepiej się poznać, wymienić doświadczenia, porozmawiać na innej płaszczyźnie niż szpital i Ośrodek Dializ. Z wielkim żalem opuszczaliśmy zielone tereny, lecz naładowani pozytywną energią mogliśmy wracać do życia codziennego. Dla części z nas był to od wielu miesięcy pierwszy kontakt z żywą przyrodą, bowiem w szczególności u osób starszych dializy są przez nich bardzo źle znoszone i nie pozwalają na normalne funkcjonowanie, nie mówiąc już o samodzielnym wyjeździe.