Stowarzyszenie Dializowanych

NEPHROS

Wyjazd w Pieniny.

3-08-2014 rok.

W niedzielę dnia 3 sierpnia 2014 r. o godzinie 6.00 wyruszyliśmy do Niedzicy w Pieninach. Na miejscu byliśmy około godziny 10:00, po czym  odpoczęliśmy troszkę po długiej jak dla nas podróży. Następnie odbyliśmy rejs statkiem „Harnaś” po Jeziorze Czorsztyńskim. Rejs tą pływającą platformą widokową pozwolił nam dokładnie obejrzeć przepiękną, zatrzymującą dech w piersiach, panoramę pasma górskiego Pienin. Ze statku podziwialiśmy umieszczone na przeciwległych brzegach zamki „Czorsztyn” i „Niedzica”, a także pionowe ściany rezerwatu „Zielone Skałki”. Z zachwytem obejrzeliśmy zaporę wodną w Czorsztynie – największą w Polsce zaporę ziemną. Po rejsie statkiem, nieco zmęczeni udaliśmy się do Pensjonatu, gdzie otrzymaliśmy lekki posiłek i gdzie troszkę odpoczęliśmy. Następnie przewodnik oprowadził nas po warownym zamku w Niedzicy. Zobaczyliśmy zamek górny (pod którym znajdowało się więzienie w którym podobno więziony był Janosik), komnaty na zamku górnym i średnim wraz wyposażeniem siedziby szlacheckiej. Na zakończenie zwiedzania z tarasów widokowych podziwialiśmy wspaniały widok na okolicę: Pieniny, zaporę, zamek czorsztyński a nawet Tatry.
Wycieczka dostarczyła wszystkim uczestnikom niezapomnianych wrażeń. Do domu wróciliśmy bardzo zmęczeni ale zadowoleni.