Stowarzyszenie Dializowanych

NEPHROS

Wyjazd do Mosznej.

25-05-2014 rok.

W niedzielę, 25 maja 2014 roku zorganizowaliśmy autokarową wycieczkę członków Stowarzyszenia wraz z ich opiekunami do Mosznej.
Znajduje się tam zamek, jeden z najbardziej znanych obiektów zabytkowych na ziemi opolskiej. Gdy przyjechaliśmy na miejsce, zobaczyliśmy piękną, nietypową budowlę, która dzięki charakterystycznym wieżyczkom wyglądała jak z bajki. Z jednej z wieżyczek przywitał nas wychylający się z okienka kościotrup, bo podobno jak każdy zamek i ten ma swojego tajemniczego, błąkającego się po korytarzach ducha.
Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Zamku gdzie przewodnik prowadził nas przez wiele pomieszczeń (zwiedzanie holu, gdzie mogliśmy kupić ewentualne pamiątki, następnie jadalnia z piękną sztukaterią, oranżeria, galeria oraz  Biblioteka). Po zwiedzeniu zamku, nieco zmęczeni posililiśmy się we wnętrzu zabytkowej jadalni, połączonej z oranżerią. Później mieliśmy możliwość we własnym zakresie zwiedzania parku. Wychodząc z zamku naszym oczom ukazał się wspaniały basen z fontannami i aleja lipowa, gdzie po obu jej stronach w całym parku zachowały się kanały i liczne stawy, które dawały możliwość podziwiania zamku z wody. Główną atrakcją parku były także kwitnące azalie i różaneczniki, niestety rododendrony już przekwitły.
Zorganizowana wycieczka dla członków Stowarzyszenia dała realną szansę poprawy funkcjonowania psychicznego i fizycznego chorych, uzyskali oni poczucie wiary we własne siły oraz inspirowała do podjęcia prób integracji ze społeczeństwem. Otwarta przestrzeń, swoboda, piękno przyrody, wprowadzały uczestników w szczególnie pogodny i radosny nastrój. Wspaniała pogoda, słońce, oraz świeże powietrze zachęciły uczestników do spacerów wyrabiając siłę i wytrzymałość. Wyjazd ten był wspaniałą formą rehabilitacji dla naszych członków.