Stowarzyszenie Dializowanych

NEPHROS

Wyjazd do Kalwarii Zebrzydowskiej.

22-05-2011 rok.

W dniu 22 maja 2011 roku, Stowarzyszenie Dializowanych NEPHROS zabierając Członków z Wodzisławia Śląskiego i Jastrzębia Zdroju chętnych spędzenia wolnego czasu w plenerze, wyjechało do Kalwarii Zebrzydowskiej. Na miejsce dojechaliśmy około 9:45. Po krótkim oczekiwaniu na przewodnika rozpoczęliśmy zwiedzanie obiektów Kalwaryjskiego Sanktuarium mieszczącego się na wzgórzu Żarek pod górą Żar. Kalwaria Zebrzydowska stanowi wyjątkowy pomnik kultury, w którym krajobraz kulturowy posłużył jako rama symbolicznego przedstawienia Pasji Chrystusa w formie kaplic i alej. Kalwaria Zebrzydowska to przede wszystkim Zespół Kulturowo-Krajobrazowy Klasztoru i Parku Pielgrzymów OO Bernardynów, który od 1999 roku jest wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Naturalnego UNESCO. Po wysłuchaniu ciekawej historii i zwiedzeniu bazyliki Matki Boskiej Anielskiej z łaskami słynącym obrazem Matki Bożej Kalwaryjskiej, udaliśmy się do Domu Pielgrzyma, gdzie zostaliśmy zapoznani z makietą klasztoru i dróżek kalwaryjskich z mnóstwem kapliczek i kościółków kalwaryjskich położonych między górami Żar i Lanckorona. Zachęceni wspaniałym widokiem, większość grupy udała się na spacer Dróżkami Matki Bożej i Dróżkami Pana Jezusa.
Około godziny 14:00 wyruszyliśmy  w drogę powrotną zatrzymując się w Inwałdzie, gdzie zwiedziliśmy Park Miniatur. Jest to jedyne miejsce, w którym możliwa jest podróż dookoła świata w ciągu jednego dnia; potrzebne jest tylko kilka minut by przekroczyć granicę. Tak więc, korzystając z pięknej pogody, także my, na czas około dwóch godzin, przekroczyliśmy te granice. Jednakże ze względu na szybko upływające godziny, musieliśmy wrócić do rzeczywistości i wyjechać w kierunku Jastrzębia Zdroju, w którym byliśmy około godziny 18:40. Wszyscy uczestnicy wrócili uśmiechnięci, pełni radości i zadowolenia.
Krótka ale treściwa wyprawa pozwoliła nie tylko zintegrować się pacjentom z Wodzisławia i Jastrzębia ale również na chwilę zapomnieć o chorobie, bólu i cierpieniu.